Nieuws, mei 2006

31 mei 2006

Themabijeenkomst Wonen en Herstructurering met verzoek bezoek aan Nieuw Crooswijk

In het kader van het inwerkprogramma voor de nieuwe gemeenteraad vindt er aanstaande donderdagochtend 1 juni een themabijeenkomst plaats over Wonen en Herstructurering. De raadsleden zullen tijdens die bijeenkomst onder meer het Aagje-Betjeplein, Wallisblok en de Herkingenbuurt bezoeken.

29 mei 2006

Buurten in Ommoord

De SP-fractie bezocht maandag Ommoord, in het kader van Buurten in de Wijken. De raadsleden gingen op bezoek bij de knikflats aan de Albert Schweizerstrtaat en maakten een wandeling door recreatiegebied de Heidebes. Ook werd discotheek Outland aangedaan.

28 mei 2006

Veel aandacht voor 'Geen kind in de cel' op Dunya-festival

Op het Plein van de Solidariteit op het Dunya-festival was zondag veel aandacht voor de actie Geen kind in de cel!. Tientallen vrijwilligers van verschillende organisaties, waaronder de SP, verzamelden handtekeningen tegen het opsluiten van kinderen in uitzetcentra als Zestienhoven.

28 mei 2006

Kaarten 'Rotterdam voor Gaza': nu te bestellen!

De SP verkoopt de komende weken op Rotterdamse evenementen ansichtkaarten met de tekst 'Groeten uit Gaza'. Met de actie vraagt de SP aandacht voor de situatie in Palestina en wil de partij direct iets betekenen voor de mensen in de Gazastrook. De opbrengst van de kaarten gaat naar Kifaia, een stichting die gehandicapte kinderen in Gaza helpt.

24 mei 2006

Na succesvolle kraakactie: SP zet meldpunt leegstand op

Alle langdurig leegstaande woningen aan de Erasmustraat in het Oude Noorden zullen op korte termijn weer verhuurd worden. De woning op nummer 96, die op 30 april gekraakt werd door buurtbewoners en de SP, is al ter verhuur aangeboden in de woonkrant en op woonnet Rijnmond. De overige vijftien langdurig leegstaande woningen volgen binnenkort. Dat liet Bart Kesselaar, manager van Comwonen, per brief weten aan de SP afdeling Rotterdam.

22 mei 2006

SP start Rotterdams jongerenonderzoek 'Je weet toch!'

Vandaag start de SP een jongerenonderzoek met de naam Je weet toch!. Met het onderzoek wil de partij van jongeren zélf horen wat zij vinden van de kansen die ze krijgen in Rotterdam op het gebied van opleiding en werk.